گردن یکی از نواحی مهم و تاثیر گذار در زیبایی چهره برای مردان و زنان است. در واقع، بسیاری از افراد وقت زیادی را در کلینیک های زیبایی در سراسر جهان صرف خلاص شدن از شر چربی های اضافی در ناحیه گردن و چانه می کنند.

تجمع چربی در نواحی چانه و گردن به چند دلیل مختلف اتفاق می افتد، اما یکی از دلایل اصلی آن افزایش وزن و چاقی است. سایر دلایل تجمع چربی بیش از حد در نواحی یاد شده عبارتند از پیری، احتباس آب، شرایط بهداشتی و بیماری های خاموش مانند کم کاری تیروئید، سندرم کوشینگ و سندرم تخمدان پلی کیستیک .این مساله بسیار مهم است که افراد بتوانند تجمع چربی در ناحیه گردن را کنترل کنند، زیرا تجمع چربی در گردن با بیماریهای قلبی، کلسترول بالا و دیابت ارتباط مستقیم دارد. چربی بیش از حد می تواند توسط یک جراح زیبایی برداشته شود، اما یادتان باشد که زیر تیغ جراحی رفتن خطرناک و هزینه بر است.برای حل مشکل تجمع چربی گردن و چانه، می توانید سبک زندگیتان را تغییر دهید. برای شروع در ابتدا تغیرات تغذیه ای و انجام تمرینات گردن را امتحان کنید. اگرچه نتایج سریع نخواهد بود، اما مداومت در پیروی از یک الگوی تغذیه ای سالم و تمرینات روزمره می تواند به خلاص شدن از چربیهای بیش از حد گردن به شما کمک شایانی کند.

در اینجا برخی از راه های از بین بردن چربی نواحی چانه و گردن را معرفی می کنیم:

  • انجام تمرینات چرخش گردن

بهترین راه برای از دست دادن چربی گردن یا هر چربی دیگری در بدن شما، ورزش کردن است. وقتی حرف از تمرینات گردن می شود، تمرین چرخش گردن یکی از بهترین هاست.این تمرین باعث تقویت و تکان دادن عضلات گردن می شود. به علاوه، باعث بهبود انعطاف پذیری گردن را می شود.صاف بنشینید و نگاهتان را به طور مستقیم به روبرو متمرکز کنید. به آرامی سر خود را تا آنجا که می توانید به سمت چپ بچرخانید. سپس، به آرامی به سمت راست بکشید. این حرکت را ۵ تا ۱۰ بار در یک ست تکرار کنید.

  • تمرینات مقاومتی

یک تمرین خوب دیگر که چربیهای ناحیه چانه و گردن را هدف قرار می دهد، تمرین مقاومتی است.این تمرین همچنین عضلات گردن و عضلات پشت بدن شما را تقویت می کند.هر طور که خوتان تمایل دارید در حالت نشسته یا ایستاده قرار بگیرید.دست راست خود را در سمت راست سر خود قرار دهید.به آرامی سر خود را به سمت راست بچرخانید و با دست راست خود به عقب برگردانید. در حقیقت، در این تمرین در برابر چرخش مقاومت ایجاد می کنید.این موقعیت را برای ۱۰ تا ۲۰ ثانیه نگه دارید.تمرین را اینبار با طرف چپ تکرار کنید.این تمرین را حدود ۱۰ بار ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

  • تمرین دهان

ورزش دهان یکی دیگر از روش های ساده اما موثر برای خلاص شدن از شر چربیهای اطراف گردن است. هنگامی که با دهان خود تمرین کنید، اثرات آن را بر عضلات گردن نیز خواهید دید.

  • صاف بنشینید و دهان خود را تا جایی که می توانید باز کنید.
  • لب پایین را بسمت دندانهای پایینی به داخل بکشید.
  • این موقعیت را برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه نگه دارید.
  • سپس آرام لب خود را آزاد کنید

این تمرین را برای ۵ تا ۷ دقیقه ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

  • کالری مصرفی خود را کاهش دهید

یکی از دلایل اصلی تجمع چربی در چانه و گردن، چاقی است. وقتی کالری بیشتری نسبت به وزن بدن و آنچه که در طول یک روز می سوزانید مصرف می کنید، مازاد آن بصورت چربی در بدن ذخیره می شود. از این رو، کاهش مصرف کالری روزانه یک راه خوب برای کاهش وزن و چربی است که در قسمت های مختلف بدن مثل گردن یا شکم تجمع یافته است.

اگر مصرف کالری خود را با مصرف ۳۵۰۰ کالری در هفته کاهش دهید، می توانید حدود یک کیلو در هفته را از دست بدهید.

برای کاهش مصرف کالری خود:

  • از یک رژیم غذایی متعادل و اصولی پیروی کنید.
  • از مصرف غذاهای پر چرب مانند پنیر، کره، سس مایونز، غذای سرخ شده و شیرینی های چرب اجتناب کنید.
  • از مصرف نوشیدنی های دارای کالری بالا مانند نوشابه و آب میوه های بسته بندی شده بپرهیزید.
  • غذا را با یک سالاد شروع کنید و یک لیوان آب قبل از غذا بخورید تا اشتهای کاذبتان را کاهش دهید.
  • دانه های روغنی سالم مانند آجیل و مغزها را در رژیم غذاییتان بگنجانید.
  • از میوه ها و سبزیجات تازه غافل نشوی..
  • پروتئین بیشتری مصرف کنید تا هم زودتر لاغر شوید و هم احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

  • بدن خود را هیدراته کنید

نوشیدن آب برای سلامت بدن ضروری و برای حفظ وزن ایده آل بسیار مفید است. در حقیقت، اگر آب به اندازه کافی مصرف نکنید، وزن شما افزایش می یابد چرا که آب نقش مهمی در از بین بردن سموم بدن دارد و کم آبی سبب تجمع سموم در بدن میگردد.علاوه بر این نوشیدن آب کافی، کمک می کند تا اشتهایتان را کنترل کنید و مانع از گرسنگی کاذب می شود.هدف نوشیدن حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز است. با این حال، مقدار دقیق آن بستگی به وزن، جنسیت و سطح فعالیت شما دارد.همراه با آب، میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید که دارای محتوای آب بالا هستند.از نوشیدن الکل، قهوه و نوشیدنی های گازدار نظیر نوشابه اجتناب کنید.

  • چای سبز مصرف کنید

از دست دادن وزن یکی از بهترین راههای مقابله با چربی گردن است. از جمله راههایی که برای از دست دادن وزن به شما پیشنهاد می کنیم این است که چای سبز را در رژیم غذاییتان بگنجانید.چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان های قوی و اجزای مختلف است که سرعت متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد. این نوشیدنی لذت بخش بدن را تحریک می کند تا کالری های بیشتری را کاهش دهد و چربی بدن نیز در همین راستا کاهش می یابد.همچنین چای سبز برای پوست بسیار مفید و برای سلامت کلی بدن شما مناسب است.یک قاشق چایخوری برگ چای سبز را به یک فنجان آب گرم اضافه کنیددرپوشی روی آن قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید.سپس تفاله های چای را فشرده و از فنجان خارج سازیدو مقداری عسل به آن اضافه کنید.نوشیدن ۳ تا ۴ فنجان چای سبز روزانه حداقل به مدت سه ماه بطور مداوم توصیه می شود.