وقتی کار شستشوی صورت به پایان میرسد، شما بصورت غریزی به استفاده از حوله می پردازید. بسیاری از زنان کره ای با گذر از این مرحله، پوست خود را تازه و درخشان نگه می دارند. نکته مهم این است که چرا برای خشک کردن صورت خود نباید از حوله استفاده کنید. مراجعان به متخصصین پوست همیشه این مساله را اذعان میدارند که من بعد از دوش گرفتن از حوله حمام استفاده می کنم و دستمال دستم را نیز به طور مرتب تغییر می دهم. اما زمانیکه نوبت به خشک کردن صورتم میرسد من هرگز از حوله استفاده نمی کنم. دلیل اصلی آن هم اینست که حوله ای که در حمام آویزان می کنند، اغلبا کثیف است زیرا آغشته به باکتری هایی که باعث آکنه می شوند و برای چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. اما توصیه ما این است که حوله ها را تغییر ندهید، در عوض ظرف سه ثانیه پس از اتمام شستشو به طور مستقیم به رژیم مراقبت از پوست که به قانون رطوبت ۳ ثانیه ای معروف است بپردازید.
در بسیاری از زنان کره ای اجتناب از استفاده از حوله بسیار معمول است.
لی هیون سو که از مدل های مشهور و موفق است و پوستی صاف و درخشان دارد میگوید: مهم ترین بخش مراقبت از پوست برای بسیاری از زنان کره ای این است که می دانند پوست هنگامی که مرطوبت است محصولات بهداشتی و آرایشی را بهتر جذب می کند و دلیل اصلی آن هم این است که مواد تشکیل دهنده محصولات محافظت از پوست روی پوست مرطوب شانس بیشتری برای نفوذ به لایه زیرین دارند. همچنین اکلوزیم ها، که نوعی از مواد مرطوب کننده بکار رفته در ساختار محصولات مراقبت از پوست هستند، آب بیشتری را هنگام استفاده از پوست مرطوب می گیرند. و مساله ی مهم برای همه این است که اگر در مراقبت از پوست خود وقت زیادی صرف کرده اید ، مطمئنا می خواهید همه ی روش ها را مو به مو انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که محصولات محافظت از پوست کار خود را به درستی انجام میدهند.
بنابراین حتی اگر بر طبق عادت دیرینه و بصورت غریزی هم هر بار از یک حوله تازه و تمیز استفاده می کنید بهتر است با گذر از این مرحله بطور کامل و خشک نکردن صورت به محافظت بهتر از پوستتان کمک کنید.  اما شما لازم نیست برای خشک کردن پوست خود صبر کنید، در واقع، آنچه شما می خواهید رطوبت است نه خشک کردن. که ما در اینجا چگونگی انجام انرا به شما اموزش می دهیم. هنگامی که شستشوی صصورتتان به پایان رسید و آب از صورتتان میچکد دستان خود را در اطراف گونه های خود قرار داده و به سمت گوش های خود حرکت دهید و و سپس آب اضافی را مانند تصویر زیر از صورت خود پاک کنید.

این کار را زمانی انجام دهید که هنوز کنار سینک روشویی هستید زیرا آب به روی گردن یا لباس هایتان نمیریزد و شمار ا مشمئز نمیکند. همچنین زمانی که آب تا روی گردن شما می رسد دوباره به همین ترتیب از پایین به بالا صورتتان را دوباره تمیز کنید. دستان خود را بشویید و همانطور که خیس هستند از سمت گردن خود بطرف بالا حرکت دهید و سپس آب اضافی را بگیرید.

حالا می توانید بلند شوید و مرحله اول را شروع کنید. در مرحله اول از یک تقویت کننده یا یک تونر شبیه Missha استفاده کنید که انقلابی در درمان پوست محسوب میشود اگر پوست شما هنوز خیس است و آب از آن چکه کند احساس ناراحتی نکنید شما می توانید به طور منظم آب باقیمانده را حدود ۱۵-۲۰ ثانیه قبل از استفاده از اولین محصول از صورتتان بگیرید. که شما از آب اضافی روی پوست خود برداشت میکنید، این ترفند زمانی صحیح است که مطمئن شوید تمام حرکات شما بصورت کاملا ملایم انجام شده است.
بسیار مراقب باشید هر زمان که دستان خود را در کنار صورت خود قرار دهید اینقدر آرام حرکات را انجام دهید مثل اینکه یک تخم مرغ را در دستانتان حمل میکنید و هر لحظه که فشاری بر آن وارد شود امکان شکستن دارد .
در واقع، این همان روشی است که شما همیشه باید در مورد پوست خود اعمال کنید، چه زمانی که قصد دوش گرفتن داشته باشید یا استفاده از محصولات مراقبت از پوست.
با اینکه من محصولات موثر مراقبت از پوست کره ای را دوست دارم اما چیزی که مهم است فلسفه مراقبت از پوست است و عادات زنان کره ای که هر روز این تمرینات را انجام میدهند. مراقبت از پوست به روش کره ای نیازی به بودجه زیاد و صدها محصول ندارد بلکه مهم است که چقدر پوست خود را می شناسید و چقدر در مورد درمان آن به اطلاعات دارید.