همه پوست ها برای رفع نواقص و یا مبارزه با ردپای زمان نیاز به مراقبت روزانه دارند.
برای داشتن پوستی درخشان، لازم است که مراقبتهای روزانه از پوست را افزاریش دهید. ناگفته نماند ترکیب دو روش آب رسانی و تغذیه پوست برای زیبایی و جوان سازی ضروری است. دراغلب مواقع به دلیل نداشتن آگاهی لازم نسبت به این دو روش برای مخاطبین سردرگمی ایجاد می شود. تفاوت بین تغذیه پوست و رطوبت آن چیست و چگونه میتوان هر دو مورد را انجام داد ؟ ما پاسخ های طبیعی و راهنمایی های مفید زیبایی را به شما خواهیم داد!

مرطوب کردن باتغذیه پوست چه تفاوتی دارد؟

  •  وقتی از مرطوب کننده های پوست صحبت میکنیم به این معناست که پایه و اساس مرطوب کننده از آب تشکیل شده است.
    علاوه بر مصرف روزانه مواد غذایی سالم و داشتن رژیم غذایی مناسب که شامل (نوشیدنی ها، میوه ها، سبزیجات و …) پوست شما به آب نیاز دارد. هیدراتاسیون مناسب باعث می شود که اپیدرم از مشکلاتی نظیر خشکی، خارش و قرمزی که مستعد ابتلا به آنهاست دور بماند.
    برای دانستن اینکه آیا پوست شما خشک شده است یا نه، سعی کنید دستمال تمیزی را به آرامی در اطراف پیشانی، اطراف چشمها، بینی یا گونه ها بچرخانید، در صورتی که خطوط ظریف ظاهر شوند، به این معنی است که پوست شما خشک شده است.
  • تغذیه پوست بدین معناست که چربی آن را با لیپید تامین کنید. به عبارت دیگر:
    اگر پوست چرب بیش از حد تغذیه شود، بدلیل چربی اضافه منافذ پوست بسته شده و پوست نمی تواند تنفس کند. همچنین باعث ایجاد جوش می شود. اما درمورد پوست های خشک کاملا عکس این مساله صادق است. تغذیه سالم و استفاده از کرم های مناسب باعث می شود که پوست عمیقا تغذیه شود. چربی پوست در حقیقت نقش محافظ فیلم اپیدرم در برابر تجاوزات خارجی (باد، آلودگی، سرد و غیره) را ایفا کرده و پوست را از آسیب های احتمالی دور نگه میدارد.

راه حل های برای زیبایی و درخشش پوست

در وهله اول برای زیبایی طبیعی، مهم است که مقدار زیادی آب بنوشید. هیدراتاسیون با رژیم غذایی شما شروع می شود: سعی کنید به اندازه کافی در طول روز مایعات بنوشید، این کار نه تنها به بدن شما کمک می کند، در نتیجه سبب پاک کردن سموم از پوست و درخشش آن می گردد. در نهایت هیدراتاسیون باعث تضعیف تبخیر آب از روی پوست صورت شما می شود.

در مرحله دوم، استفاده از مرطوب کننده کمک شایانی به پوست خواهد کرد. برای زیبایی صورت ضروری است از مرطوب کننده های مناسب با پوست خود استفاده کنید.. استفاده از یک کرم حاوی اسید هیالورونیک نیز توصیه می شود تا پوست هیدرولیپید را دوباره متعادل سازد. کرم مایع مرطوب کننده، غنی شده با اسید هیالورونیک، ایده آل برای تحریک روند طبیعی آبرسانی و بهبود عملکرد پوست است. کرم های تغذیه کننده ، غنی از کره شیا و روغن بادام شیرین، ایده آل برای پوست خشک و حساس است.  استفاده از کرم های ضد پیری یکی دیگر از راههای جوان سازی پوست است. استفاده از این کرم ها باعث افزایش قدرت الاستیک پوست و افزایش مقاومت آن می شود. همچنین کره شیا و روغن بادام شیرین پوست را از خشکی و کم آبی حفظ می کند.

چگونه پوست خود را مناسب تغذیه کنیم؟

برای تغذیه صحیح پوست، انتخاب کرم غنی از چربی ها یا روغن ضروری است. پوست های خشک فاقد چربی هستند و نمی توانند به طور طبیعی این کمبود را پر کنند. توصیه می شود که ازاین کرم ها در شب، برای تجدید ساختار پوست استفاده کنید. همچنین می توانید از روغن هایی نظیر روغن آرگن یا روغن بادام شیرین که مناسب هر نوع پوستی می باشند نیز استفاده نمائید.

روغن های محافظتی ترکیبی از بهترین روغنهای گیاهی مانند روغن آگار و عصاره گلابی است که پوست را از تجاوزات خارجی محافظت و سبب نرمی پوست می شود. این روغن ایده آل به تنهایی و یا در ترکیب با کرم های مرطوب کننده نیز مناسب است که یک لایه پوشش سفت و سخت بر روی پوست ایجاد نموده و آن را صاف و ابریشمی می سازد. عصاره گینگو باعث افزایش اکسیژن رسانی سلولی می شود و رنگ پوست را روشن می کند. تغذیه و آبرسانی، دو هدف متفاوت اما مکمل برای حمایت از پوست در عملکرد طبیعی آن و کمک به مبارزه با عواملی است که می تواند پوست را تضعیف کند.