ماسک تخم مرغ

تخم مرغ برای رشد سریع موها بسیار مفید است زیرا اساس تشکیل آن پروتئین می باشد. تخم مرغ همچنین حاوی آهن، گوگرد، فسفر، روی و سلنیوم می باشد.
شما می توانید از ماسک تخم مرغ حداقل یک بار در ماه استفاده کنید. کافیست یک عدد تخم مرغ را هم بزنید و با چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره روغن اسطوخدوس مخلوط کنید و مخلوط به دست آمده را حداقل نیم ساعت روی مو و پوست سر خود قرار دهید و در نهایت موها را شستشو دهید .
همچنین می توانید ترکیب دو سفیده تخم مرغ و دو قاشق روغن زیتون خالص را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بر روی پوست سر قرار دهید. سپس با آب سرد شستشو دهید. در نهایت می توانید موهای خود را طبق معمول شامپو کنید.
روش دیگر ترکیب شیر و تخم مرغ است. در ابتدا می بایست یک عدد تخم مرغ را به خوبی هم بزنید. سپس یک فنجان شیر، دو قاشق روغن زیتون خالص به تخم مرغ اضافه کنید. در انتها مقداری آب لیمو داخل مخلوط بچکانید. مانند تمامی ماسک ها، مخلوط را بر روی پوست سر و موها قرار دهید و ۲۰-۳۰ دقیقه بعد آن را بشوئید و موهای خود را شامپو کنید.

موهای خود را با گیاهان غنی کنید.

گیاهانی مانند رزماری، سمبل، گزنه، باباآدم، گیاه دم اسبی و مریم گلی سرعت رشد موها را افزایش می دهند. مخصوصا رزماری برای رشد مو بسیار مناسب است زیرا فولیکول های مو را تحریک می کند و باعث براق شدن موها نیز می شود.
علاوه بر این، پلی فنول ها و خواص ضد التهابی چای سبز نیز در فرایند رشد سریع مو موثر می باشد.
اکثر گیاهان از طریق بهبود گردش خون به رشد موها کمک می کنند.

ویتامین و مکمل های گیاهی مصرف کنید

علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی مناسب، می توانید مکمل هایی مانند اسید فولیک، بیوتین، جلبک دریائی، روغن ماهی، روغن دانه کتان، روغن گل مغربی، جینسینگ، پرسیاوشان و گیاه نخل اره ای برای رشد موها مصرف کنید.اسید فولیک و بیوتین، دارای ویتامین B-complex (ویتامین های B9 و B7) می باشند که به رشد سریع مو کمک می کند. هر چند توصیه میشود قبل از مصرف مکمل ها، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

موهای خود را با آلوئه ورا تغذیه کنید

آلوئه ورا باعث رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می شود. این گیاه همچنین باعث کاهش شوره سر و کمک به بازگرداندن درخشش طبیعی موها می گردد.
برای این منظور ژل آلوئه ورا را با کمی آب لیمو مخلوط کنید و حدود ۲۰ دقیقه آنرا روی موهایتان بگذارید. این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید.
همچنین می توانید ژل آلوئه ورا را با مقدار مساوی از روغن نارگیل و روغن جوانه گندم ترکیب کنید و سپس آن را روی موهای خود قرار دهید.
نوشیدن آب آلوئه ورا به طور منظم به رشد موها کمک شایانی می کند.

مشکلات پزشکی

تلاش های شما در راستای افزایش رشد موها اگر با بیماری هایی مانند اختلال تیروئید، عدم تعادل هورمونی، بیماری مزمن یا عفونت شدید مواجه شود، نتایج خوبی نخواهد داشت.
بعضی از داروها مانند قرصهای ضد بارداری، بتا بلوکرها (داروهای مسدود کننده گیرنده های بتا)، استروئیدهای آنابولیک، داروهای ضد افسردگی، ضد انعقاد و سایر موارد نیز ممکن است به نازک شدن و ریزش مو کمک کنند.
عفونت های پوستی و درماتیت شوره ای، باعث مشکلاتی از جمله خارش پوست سر و ریزش مو می شوند. بنابراین، هر گونه مسائل مربوط به مشکلات مو را در اسرع وقت با پزشک معالجتان در میان بگذارید تا تلاش هایتان در جهت تسریع رشد مو را دچار اختلال نکند.
همواره با استفاده از محصولات مناسب پوست و موی خود، به این داشته های ارزشمند رسیدگی کنید و بهداشت و زیبائی را به خود هدیه دهید.