پوست زیبا و سالم نیاز به مراقبت روزانه دارد اما اگر بعد از دوش روزانه، در تعطیلات، در طول ماه های زمستانی سرد و … قوانین طلایی را دنبال کنید، پوست شما نرم تر، تمیز و مملو از درخشش و زیبایی خواهد بود!

قانون ۱ : پوستتان را از اشعه خورشید محافظت کنید

برای داشتن پوستی سالم، بدون محفظت از پوست بیرون نیایید. حتما از یک کرم ضدآفتاب با SPF که با پوست شما سازگار است استفاده کنید.به طور منظم و متناوب در طول روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین توصیه می شود که در گرم ترین ساعات روز از منزل بیرون نیایید.

قانون ۲: از پاک کننده های ملایم استفاده کنید

آیا پوست بدن شما مخصوصا پس از استحمام خشک می شود؟  مهم ترین توصیه این است که از محصولات آرایشی ملایم و بدون صابون برای پاک کردن پوست خود استفاده کنید.
اگر از محصولاتی که بیش از حد خشن هستند استفاده کنید پوست شما ممکن است خیلی خشک و بسیار شکننده شود. به توصیه مشاورین پوست و زیبایی، بهترین محصولات برای استفاده: صابون غنی از چربی هستند.

قانون ۳ : استحمام!

دوش گرفتن بدون استفاده از شوینده برای پوست شما بهتر از حمام همراه با شوینده است که زیرا شوینده ها تمایل دارند چربی پوست را از بین ببرند و آن را خشک کنند.
اطمینان حاصل کنید که آب گرم است، نه داغ. برای دوستداران استحمام، لذت بخش است که از زود به زود حمام کنند با این حال سعی کنید برای مدت طولانی در آب نمانید!

قانون ۴: هنر پاک کردن پوست های خشک

قبل از اینکه از حمام بیرون بیایید، کل بدن خود را کاملا آب کشی کنید از تا همه آثار پاک کننده هارا از بین ببرید. سپس پوست خود را به آرامی مانند نوازش کردن خشک کنید. تا زمانی که پوستتان کاملا خشک نشده به این کار ادامه دهید و خسته نشوید.

قانون ۵: پوست خود را مرطوب نگاه دارید

مرطوب کردن پوست را جزو عادت روزانه خود قرار دهید! پس از نوازش کردن آرام پوست خود را با حوله خود را خشک کنید اما به آرامی. از کرم متناسب با پوست خوداستفاده کنید. این کار کمک خواهد کرد که فیلم هیدرولیپیدی اپیدرم شما را پوشش دهد و رطوبت به پوست شما بازگردد. فراموش نکنید که تمامی پوست ها نیاز به مراقبت روزانه دارند.

قانون ۶: هنگامی که سرما خوردید لباسهای گرم بپوشید

آیا متوجه شده اید که پوست شما در طول ماه های سرد زمستان حساس می شود؟ در واقع، هوای سرد، و همچنین باد و آفتاب، تمایل به خشک کردن پوست دارند و احساس احساس راحتی و نرمی را از پوست دور میکنند. به محض این که درجه حرارت شروع به افت کند، اطمینان حاصل کنید که لباس گرم و مناسب به تن می کنید.
همچنین فراموش نکنید که از دست های خود محافظت کنید!

قانون۷: به مقدار کافی آب بنوشید

برای داشتن پوستی زیبا، بدن شما نیاز به مقدار کافی مایعات دارد. اطمینان حاصل کنید که در طول روز به اندازه کافی آب می نوشید، به عنوان مثال: اطمینان حاصل کنید که حدود ۸ لیوان آب در روز می نوشید. یک لیوان آب هنگام بیدار شدن، یک لیوان چای برای صبحانه، آب معدنی به میزان متناسب با وزن بدن در طول روز ، چای گیاهی در شب و ….
به این ترتیب شما به راحتی می توانید تمام نیازهای روزانه خود را برآورده کنید!

قانون ۸: غذاهای سالم و متعادل بخورید

رژیم سالم و متعادل، نه تنها برای بدن شما مناسب است، بلکه برای پوست شما نیز مفید است.
بطور روزانه باید ۵ واحد میوه و سبزیجاتی مصرف کنید که غنی از آنتی اکسیدان هستند. این کار به شما کمک می کند که پوستی زیبا و سالم داشته باشید.

قانون ۹: به اندازه کافی بخوابید

اگر شما به اندازه کافی بخوابید، پوست شما سالم و شاداب خواهد بود!بدن شما به مقدار معینی خواب نیاز دارد تا سالم بماند، حدودا ۷، ۸، ۹ ساعت در طول شبانه روز… در واقع، نیازهای خواب ما توسط ژن های ما تعیین می شود.

قانون۱۰ : سیگار نکشید

آیا سیگار می کشید؟ سیگار کشیدن برای پوست شما بسیار مضر است. سیگار کشیدن رنگ پوست کدر و تیره میکند همچنین باعث کسل و بی روح شدن پوست میگردد و به نظر مسن تر میرسید. شاید آخرین مورد دلیل بسیار خوبی برای گذاشتن آخرین سیگار است، شما چطور فکر میکنید؟؟