درست مانند صورت، پوست بدن ما نیز به توجه دائمی احتیاج دارد. اما به طور طبیعی، افراد کمتر به پوست بدن خود توجه می کنند و پوست می تواند به راحتی آب از دست دهد. لباس هائی که می پوشیم و یا مراقبت های اشتباه می تواند فرایند خشک شدن پوست را تسریع کند. تغییرات هورمونی، سن و نور خورشید بر روی پوست اثر می گذارند و باعث شل شدن پوست می شوند. دوش گرفتن، حمام کردن، استفاده از کرم ها و لوسیون ها و ماساژ بدن عوامل مهمی در مراقبت از پوست هستند و به داشتن پوستی سالم و به نرمی ابریشم کمک می کنند.

ماساژ درمانی

مراقبت از پوست از طریق ماساژ و با استفاده از انواع روغن ها، تجربه دلنشینی است که همواره علاقمند به انجام آن خواهید بود. روغن های ماساژ نامحدودی وجود دارند که می توانند نرمی و لطافت و همچنین حس آرامش و راحتی به شما هدیه کنند. در حالی که دارای اثر مفید بر روی گردش خون، تعادل بدن و رنگ پوست نیز می باشند.  یکی دیگر از خواص ماساژ، جلوگیری از ایجاد استرس و کنترل عصبانیت و خشم است. مسئله مهم، کیفیت ماساژ و میزان روان بودن حرکات دست است. به علاوه، تکنیک های ماساژ می بایست به آرامی و نرمی انجام شوند. البته نوع روغن های مورد استفاده نیز از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند.

از قرن ها پیش، بشر به خواص روغن های گیاهی پی برده بود و از ویژگی های آرامش بخش و تاثیرگذار گیاهان و اسانس ها بهره می بردند.  روغن های ماساژ بسیاری در بازار موجود هستند اما پیشنهاد ما استفاده از روغن هائی است که چربی زیادی نداشته باشند. چرا که به سرعت کار کمک می کنند و با استفاده از آن ها می توان راحت تر عضله ها را در دست گرفت. البته این روغن ها دارای درپوش هائی هستند که به شما کمک می کنند به میزان مورد نیاز از روغن بر روی پوست بریزید.  رایحه روغن ها، حاصل از اسانس های طبیعی است و به موجب آن عطری دلپذیر بر روی پوست بدن پدید می آید.

حفظ تناسب اندام با ماساژ

با گذشت زمان، خطوط بدن تیره تر و عمیق تر می شوند و پوست بدن از حالت سفتی خود در می آید. قابلیت انعطاف پوست نیز به مرور زمان کمتر می شود. در این حالت، اغلب افراد علاقه دارند پوستشان به شکل قبلی برگردد و طراوت و شادابی گذشته را داشته باشد و به اصطلاح از شکل نیفتد. برخی از روغن های ماساژ به سم زدائی بدن کمک می کنند و با نفوذ به بدن از طریق پوست، سم، چربی و آب اضافی بدن را دفع می کنند.  اغلب روغن ها، دارای عصاره گیاهان می باشند و معمولا باعث افزایش گردش و تسفیه خون و حذف سلولیت های پوستی و افزایش لطافت و نرمی پوست می شوند. تمامی این فعالیت ها باعث می شود بدن شما فرم خود را حفظ کند.  بنابراین ماساژ می تواند به تناسب اندام شما کمک کند و شما هم از نظر ظاهری و هم از نظر روحی خود را جوان تر حس خواهید کرد.

یکی دیگر از خواص ماساژ، جلوگیری از ایجاد استرس و کنترل عصبانیت می باشد.

از این رو به شما توصیه می شود برای رفع تنش های روحی و احساس آرامش و کسب انرژی بیشتر، از ماساژ های حرفه ای استفاده کنید و از روغن های گیاهی پرخاصیت غافل نشوید.